Pages

Sunday, 31 July 2011

SaTU PeRMuLAAn DaRi TEmaN yAnG BaNYAk KeKuRanGan

Adalah dengan berkatnya jika teman mulakkan jajahan ini dengan ayat yang mulia BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM...
dan tak dilupakan dengan ucapan pertemuan yang tiada tandingan nilainya
ASSALAMUALAIKUM...

Aish, tak sabor rasenye teman ni nak mulakan karangan yang pertama kalinya pada ruangan ini. yelah... first time buat blog...hehehehe...
Bak kata mak teman yang tak jemu-jemu mengingatkan teman yang asyik je lupe... perkenalkan diri dulu. bior orang kenal dulu... nanti ape org kate, budak ni x de budi bahasa ke? main terjah je...tetiba cerita tanpa orang kenal tuannye..ape ke halnye? kan dah terkeluar loghat....
secara ringkas dan padatnya tanpa ada kompromi dari mana2 pihak... Saya ini telah ditetapkan nama oleh kedua bonda n ayahanda yang teramat sayang tanpa ada penyelewengan dalam mencurahkan kasih n sayangnya pada anaknya yang teramat degil ini... dengan nama Hazlinda maka tersuratlah takdir dalam surat beranak n kad pengenalan mencatatkan suratan itu... walaupun nama tu x de makna (jenuh juge cari maksudnye hingga ke hari ni teman jumpe maksudnye), saya tetap menghargainya kerana mesti ada hikmahnya yang tiada siapa tahu kecuali Yang Maha Esa...   n sudah tentu setiap ibu bapa mahukan nama yang terbaik untuk zuriatnya... xkanlah diaorg nak bagi nama yang x senonoh kan....(tetiba terdengar upin ipin cakap "betul betul betul").

setakat tu jelah pengenalan dari sponsor... kite cerita hal lain pulak...

alamak lupe nak cerita ape pulak...ish2...
x pelah...kte cerita kat post yang lainlah.... semoga kite dapat mengingati sesama kte agar kita x terbabas dari landasan sebenar kehidupan ini...

 

No comments:

Post a Comment

Gambar

Gambar

kElabu bijik mate ni...

uih..cuaca hari ni....