Pages

Sunday, 7 August 2011

eDisI pErTaMA

Assalamualaikum....
Baiklah seperti yang telah teman janjikan dahulu kala.... orang pertama yang akan menjadi topik perbualan adalah bermula dengan huruf N...Almaklumlah...dalam kelas tu ramai yang namanya bermula dengan huruf N...
Jeng...jeng...jeng....
Teman bagi clue dulu....macam blue's clue (dah lama tak tengok kartun tu...ish2...teringin pulak rasanya nak tengok kartun tu semula...)
Ciri2 empunye badan:-
a) Handset dia colour hitam....
b) Orangnya suka tersenyum...
c) Dia ada kasut warna pink...
d) Kasutnya tu saiz 5....
aha.....dapat teka x sape orangnye (bg budak kelaslah)...atau masih samar2....

baiklah klu saya cakap yang satu ni...mesti yang kenal dia dapat teka....
Orangnya paling kecik n comel dalam kelas......
Insannya adalah dipanggil Kak Zeila......
eh tapi kenapa bukan namanya mula dgn huruf N? Sebab musababnya nama sebetoinya Kak Zeila ni start huruf N...tapi x saya ni x nak publish nama betul...albahaya....

Baiklah....kita straight 2 d point.
Ape pandangan saya terhadap yang sorang ni?
Kalau x kenal kak zeila ni...conpom orang cakap...alahai comelnya dia...pandainya cakap...pandai amik hati org lain...ayu je...(ish, klu kak zeila baca ni mesti dia x abih perasan ni)...macam2 lagilah yang positip...
tapi klu lepas kenal dia, lagi terperanjat...nak tau kenapa...sebab...sebbnya.....x de ape2...saje je....
Kak zeila ni x kiralah orang kenal dia atau x, sama je baiknya....
klu saya pandang dia je...mesti teringat kat mak teman... almaklumlah dengan gaya keibuan dia...(wah...nampak gayanya kak zeila dah boleh kawin ni...i tunggu tau u punye nasi minyak...)

Orangnya kelakar gak...pandai takel hati orang lain....walaupun saiznya yg kecik, tapi ade lesen moto n kete...bila pandang dia dgn kenderaan, terdetik dalam hati...aish boleh bawak ke ni...tapi u all...bila tengok dia bawa...perghhhh...berdesup jantung rasanya nak gugor. bukan main lagi mcm pro dia bawa...tu lah u, jgn pandang sebelah mata... selain tu dia pandai gak bagi nasihat...klu kteorg ni memerlukan punca nasihat, bolehlah menghubungi cik ila ni... eh...boleh dikitar semula ayat2 dia... klu x caye...u cuba sendiri...

lagi tu kak zeila ni "light bone"...tu bak kata org puteh.. klu org melayu cakap...."ringan tulang"...
klu kte minta tolong, orait sesaje... entah bila dia nak cakap x orait...
lepas tu dia hati yang cekal....apa2 dugaan yg datang dia tetap tabah menghadapinya tanpa menyalahi org lain...I tabik roller coster kat u. Tulah sampai sekarang, kekuatan dia tu, teman serap sikit n masukkan kedalam diri ni...Suka sangat dengan ketabahan dia...Saranghae Kak Zeila.... mak teman pon suka kat dia...
Kak zeila ni pon bertanggung jawab orgnye.... klu bg kerje tu...perfect..on time... tu yang makin mendalam cinta I kat U....
Ha....lagi satu kak zeila senang dibawa bergurau...sebab dia pon sekepala dgn kte org....
walau kecik orgnye, tapi berjiwa cekal...
klu nak tau lebih lanjut...kenalah berkenalan sendiri dgn owner.... sebab lain org lain penilaian.... tapi itulah jujur dari hati ini mengenai Kak Zeila...

Kak Zeila, walau apa dugaan yang mendatang.... ku tahu kau tabah menghadapinya....jangan henti berjuang walau kau penat.... sandarlah di bahuku jika kau mahu berehat sebentar... setelah itu, teruskanlah perjuanganmu yang suci itu.... kerna ku tahu kau mampu lakukannya....
                       (souce:http://www.google.com.my/imgres?imgurl=http://27.media.tumblr.com)

9 comments:

  1. agak rase nk sruh kuda pijak linda lps bace post ni....

    ReplyDelete
  2. zeila......ko kene hargainya....penat kwn teman buat nih.......

    ReplyDelete
  3. hahaha...bak kate upi n ipin..betul,betul,betul..hehe..klu naj pun..naj dptkan nasihat, mmg xcri org lain..cri kak kecik ni la..suke sgt dgn nasihat die..ble pk blik,bnyk jgk dh ssh kn die dgn mslh personal,kak zeila,sy mintak maaf klu ade buat salah dgn kak zeila..i'm so sorry..rindu kak zeila..rindu nak jumpe@buli die lg(hehe..pdhl bru mtk maaf ni)..haha..xla gru2 je

    ReplyDelete
  4. hahahahha......trime kasih kwn2...sy tharu dan sgttt mhargainya....tp post ni mmg mduga ksabaran...kalau si pereka cerita depan mate akan ku gigit telinga beliau shingga putus... korg pon tau i ni kan pmalu...xde special pon pasal sy ni...ape2 pon thanks a lot to cik linda...

    ReplyDelete
  5. ala...u ni zeila...x romatiklah..kahkahkah....
    i buat special for u...penat tau i perah otak tau...ceh...nak gigit telinga kte?...aha...dapat ke? takut x sampai je....hehehehe...jgn marah...

    ReplyDelete
  6. mmg la.... i x la seromantik u dgn max...sempat pulak nk buat adegan romantik di khalayak ramai.... nseb baik kite x record linda bersengayut kt tengkuk max lalu tgolek2 smbil nyanyi lg hindustan kt dalam arena...

    ReplyDelete
  7. eh.......bkn ngan max la zeila......ngan jezz....
    aiyoo u nihhh.....

    ReplyDelete
  8. apalah u ni...betul kata daun oren...dengan jess lah yg kte jatuh mcm nangka baik punyer...nasib baik hidup sampai skrg..alhamdulillah

    ReplyDelete

Gambar

Gambar

kElabu bijik mate ni...

uih..cuaca hari ni....