Pages

Wednesday 3 August 2011

HaNyA sAtU pErSinGgAhAn...

Kehidupan... ia hanya satu perjalanan yang dipenuhi dengan ruang persinggahan.
Pelbagai rintangan dan halangan yang perlu kita lalui... 
Ada kalanya kita akan mengukir kelopak kebahagiaan...
Acapkalinya jua kita mengeluh menyalahkan takdir...
Tanpa kita ketahui...
Bila akan berakhirnya perjalanan itu...

Tatkala menunggu tibanya penghabisan waktu...
Seribu persoalan bermain di benak fikiran...
Memikirkan sesuatu yang tidak pasti
Mengharapkan sesuatu yang tidak mungkin akan terjadi
Meminta yang menyalahi norma kehidupan...

Akan tetapi kehidupan perlu disusuri...
Perlu dijalani,
Perlu ditempuhi...

Adakah mungkin mampu untuk aku...
Untuk ku jalaninya berseorangan...
Hanya berbekalkan kekuatan yang tidak ku ketahui
Bila akan berakhirnya...

Hatta, ku mencariMu...
Di setiap waktuku....
Mengharap dan meminta hanya padaMu...
Ku tahu aku lemah tanpaMU...

Ku mahu mencintaiMu sepenuh hatiku...
Ku mengharap cintaku padaMu bukan sementara...
Kerna ku tahu Kau mencintaiku lebih dari ku mencintaimu...

Aku mahu merinduiMu setulus hatiku
Seluruh jiwa dan ragaku
Hanya ku tahu Kau adalah segalanya
Ketika aku suka dan duka...


Tetapi aku malu padaMu...
Kerna aku masih tidak mencintaiMu seperti Kau mencintaiku, Ya Allah...
Bantuilah aku Ya Allah...
Dalam mengejar cintaMU...

No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers

Gambar

Gambar

kElabu bijik mate ni...

uih..cuaca hari ni....